Hem Hockeyettan Tränaren bjuder på skönsång om…

Tränaren bjuder på skönsång om…

Snappade tidigare ikväll upp en rätt rolig sak från Hockeyettans underbara värld: Imorgon möts Grästorps IK och HC Dalen i en träningsmatch i Åse & Viste Arena och just träningsmatcher är ju inte speciellt kända för att locka de stora massorna. Speciellt inte när två lag på samma nivå möts så att säga. Skillnad om ett SHL-eller Hockeyallsvenskt lag kommer på besök.

 

Men imorgon kan det bli ändring på detta i Grästorp eftersom lagets assisterande tränare Niklas Sjölund lovat att sjunga R Kellys gamla dänga ”I believe I can fly” i mittcirkeln mellan andra och tredje perioden om det kommer mer än 500 personer för att titta på matchen. Dock verkar han rätt säker på att inte behöva ta ton inför församlingen.

– Det är lugnt, finns inte en chans att vi når 500 personer på en träningsmatch. Så jag kommer aldrig att behöva sjunga framför hela hockeysverige. För det hade ju varit något av det pinsammaste jag någonsin gjort, tänk er själva att sjunga ”I believe I can fly” framför minst 500 personer i Åse & Viste Arena! Jag är inte ett dugg orolig att det kommer bli av. Därför kan jag i lugn och ro tacka ja till detta, säger den våghalsige tränaren till Grästorps hemsida.

 

Ett initiativ som hur som helst är värt en applåd tycker jag. Oavsett om sången blir av eller ej.

 

***

Jag tycker förövrigt att hela Grästorps IK är värda en applåd. Inte nog med att laget ser spännande ut inför seriestarten som bara är veckor bort nu. Klubbens flitiga mediapersonal har kört på som bara tusan i sommar och sett till att uppdatera klubbens hemsida och sociala medier i ett högt tempo. Dessutom lanserade man GIK-podden i somras med allmänt tugg och intressanta gäster.

 

Ni som läser den här bloggen vet jag älskar sådana initiativ. Syns man så finns man. Så enkelt är det.

Jag anar att Niklas Sjölunds löfte inför morgondagens match kanske inte helt och fullt är hans egna initiativ utan att det iscensatts av klubbens PR-folk. Inga konstigheter med det. Hur smart som helst och det är sådana tilltag som lockar ny publik och sättet fart på snacket runt laget och klubben.