Månsarps IF och Tabergs SK fick nöja sig med en poäng vardera när tisdagens derby i division 5 Jönköping Dam slutade 0–0 på Månsarps IP.

Den första halvleken var jämn men där TSK skapade de vassaste chanserna, bland annat en situation där MIF-målvakten Saga Odeen dubbelräddade. Odeen som förövrigt utgick i paus av okänd anledning.
Matchen präglades av kamp och dueller snarare än skönspel, och försvaren hade övertaget under stora delar av kvällen. I den andra halvleken så var det Månsarp som hade kommandot till en början. Linda Kardell i TSK-buren också hon väldigt bra denna afton. I slutminuterna blev det dramatik. TSK hade ett friläge men den inhoppande Månsarpsmålvakten Sophia Nyström räddade.
Månsarp å sin sida hade både inkast och en hörna i slutminuten.
Över 100 personer hade kommit för att kolla på derbyt som bjöd på många dueller och tufft spel. Två gula kort delades ut. Båda till TSK genom Vanja Nilsson och Ebba Lindh.



