Hem Nyheter Anställd bröt benet – myndighet begär utredning

Anställd bröt benet – myndighet begär utredning

En medarbetare på ett Torsviksföretag skadades allvarligt i samband med lastningsarbete efter att ha fallit i ett lastbilssläp.

Händelsen inträffade när medarbetaren stod på en pall med produkter inne i släpet för att kontrollera att lasten var ordentligt säkrad. När personen skulle kliva ner bedömdes avståndet till golvet fel och medarbetaren landade illa, vilket resulterade i att höger ben bröts. Personen fördes till sjukhus med ambulans.

ANNONS

Nu kräver Arbetsmiljöverket att det aktuella företaget utreder händelsen. Detta genom att bland annat redogöra för vilka faktorer som låg bakom händelsen och vilka åtgärder som genomförts eller planerar att genomföras för att förhindra liknande händelser i framtiden.

Läs mer:  Förd till sjukhus efter gasutsläpp på Torsvik