Sedan några veckor tillbaka har grindarna vid en järnvägspassage i Månsarp saknats då någon kastat ner dessa i Tabergsån. Men nu har kommunen rensat i ån.

Ärendet kom in till Jönköpings kommun under helgen och är registrerat som nedskräpning och när vi kontaktade kommunen under måndagen så berättade de att grindarna kommer avlägsnas från ån inom kort. Mycket riktigt. Vid lunchtid på onsdagen så var de upptagna ur vattnet.
ANNONS
Huruvida det kommer komma upp nya grindar är en fråga för Trafikverket. Vi har sökt dem, men de har ej återkommit.




